Pincode creditcard

19 juli 2019 - Maun, Botswana

Na vijf grensovergangen in vijf dagen nu weer in Botswana aangekomen. De grensovergang tussen Botswana en Zambia was het meest indrukwekkend. Trucks staan hier dagenlang te wachten om op een gammel veerpontje over te mogen steken. In Zambia wacht ons een bureaucratische chaos met hoofdletter C. 13 loketten, zes stempels en $100 minder op zak rijden we na twee uur eindelijk de controlepost voorbij. ..

De steden livingstone (zambia) en Vic Falls (Zimbabwe ) leven van toerisme op en rond de fantastische watervallen. Van de bezochte /te bezoeken Afrikaanse landen heeft Zimbabwe laagste inkomen per hoofd bevolking, gevolgd door Zambia, Namibië , zuid Afrika en Botswana. Dat was ook te merken tijdens ons bezoek aan de vicfalls. Verschil met mijn bezoek in 1996 is vooral het continue geluid van helicopters, overdag langs en over de watervallen scheert voor een ultieme beleving... en het feit dat ik toen nog geen pincode voor mijn creditcard hoefde te onthouden😁

In Namibië hebben we heerlijk uitgerust in een Lodge, gerund door een Duitser (met een german shepherd naturlich). Nu zijn we weer terug in Botswana . We gaan morgen varen in mokoro in okavangodelta, met dank voor tip van Marcel &barbara.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wout & Agaha:
    20 juli 2019
    Een onvergetelijke vakantie zo lijkt mij / ons.
    Zo anders ook de reis van 1996.
    Lieve groeten aan allemaal...