Rian bijna geweigerd

29 juli 2017 - Phnom Penh, Cambodja

Zicht op wegennet Bangkok vanaf hotelBrommers in de avondspits in Pnom PenhRustmomentje zonder kans op verbrandingHet ticketAfgelopen donderdag zijn we vertrokken vanaf Frankfurt. Hoewel vetrokken, daar ging hoop stress aan vooraf. De naam op haar ticket (Rian ) kwam namelijk niet overeen met haar naam in paspoort (Maria Anna José ).  Ze kon dus niet mee en moest maar andere vlucht boeken. Na de nodig irritatie, stress en opspelen bij de dutymanager mocht Rian uiteindelijk mee. Ze wilden het risico wel lopen...

Maar goed uiteindelijk via tussenstop in Doha geland in Bangkok. Daar verbleven we 1 nacht om bij te slapen. In hoogste hotel van Bangkok met een ingenieus liftensysteem.      Prima bjgeslapen, is toch vermoeiende reis. Twintig jaar geleden voor laatst geweest  in deze miljoenenstad. Chaos is even groot, verkeer alleen maar toegenomen. Overal word we herinnerd aan overlijden van zkh koning Bummibol vorig jaar. Condoleanceregister in hotel, grote gebouwen vol met affiches en gebedshuizen door de hele stad. Zal ons bij overlijden van WimLex niet snel gebeuren denk ik.        Vandaag aangekomen in Pnom penh. Was Bangkok druk, dit was wel overtreffende trap. We hebben 1 uur gedaan over ritje van 11 kilometer van AirPort naar hotel.