Tropisch in Koh Rong Sanloem

2 augustus 2017 - Koh Rong Sanloem, Cambodja

Zwembad bij hotel Pnom penhimageBoottocht op MekongCoupe Pnom PenhVan drukke Pnom Penh zijn we gisteren aangekomen op eiland Koh Rong Sanloem.  De. Speedferry die ons met een te hoge snelheid vervoerde over zeer onstuimig water was overboekt en er ontbrak een deurtje achter op het dek. We waren dus blij om bij ons prachtige hotel aan te komen. Witte stranden, al flink verbrand  en gesnorkeld.

Pnom penh was overigens indrukwekkend. We hebben een bezoek gebracht aan S-21, een voormalige school waar tijdens PolPot regime bijna 20.000 mensen gruwelijk zijn gemarteld om vervolgens in de Killing Fields buiten Pnom penh te zijn vermoord.  Aan de hand van een audiotour kregen we een rondleiding door de gebouwen. Benthe, Thieme en Rian hebben niet de hele Tour afgemaakt. De beelden raken we denk ik niet meer kwijt. Waar mensen toe in staat zijn...

In Pnom penh heeft René nog meegedaan aan de dagelijks aerobics in de openlucht en hebben we een fraaie boottocht op de Mekongrivier gemaakt met uitzicht op luxe leegstaande hotels en het armoedige bestaan van de Vietnamese minderheden.