Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over mijn reis

In 2014 maakten we onze eerste reis door Zuid Afrika. We zagen de wilde dieren in het Krugerpark, ontdekten Swaziland, de prachtige natuur van Drakensberg en bezochten een indrukwekkend optreden van het Drakensberg Boys Choir School! De reis beviel ons zo goed dat we graag nog een terug wilden. Dit jaar is het zover. We gaan terug naar Afrika! De reis voert ons via God's Window en Limpopo in Zuid Afrika naar de grens met Botswana. Botswana is het land met de meeste Afrikaanse wildsoorten. Het hoogtepunt van ons bezoek aan Botswana is de Okavangodelta. Dit is de grootste binnenlandse delta ter wereld met veel wilde dieren waaronder de big five. Op onze reis passeren we ook de Makgadikgadi Pans, een zoutvlakte van 12.000 vierkante kilometer. Daarna maken we de oversteek naar Zambia om de Victoria watervallen te bezoeken. De Victoria watervallen behoren tot de grootste watervallen ter wereld. Op de terugweg naar Johannesburg doen we ook nog kort Namibië aan en overnachten we in een lodge aan de Okavangorivier. Voordat we weer terug vliegen naar Amsterdam blijven we nog twee dagen in Johannesburg.

Bezochte landen

Ik heb 26 landen (11%) bezocht:

België, Botswana, Cambodja, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Frankrijk, Griekenland, Italië, Marokko, Namibië, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Sri Lanka, Swaziland, Thailand, Verenigd Koninkrijk, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.